Takaisin edelliselle sivulle

Lääkejakelun toimijat tutustuivat Fimean sähköiseen asiointiin

Lääkejakelun toimijat tutustuivat Fimean sähköiseen asiointiin

11.11.2014

Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea esitteli sähköisen asioinnin ja asianhallinnan kokonaisuuden, Säihke-järjestelmän, toimintoja lääkejakelun toimijoille tiistaina 11.11. 2014. Tilaisuuteen osallistui toimijoita lääketukkukaupoista, apteekeista ja sairaala-apteekeista. Mukana oli myös Fimean järjestelmätoimittaja Fujitsu Finland Oy.

Fimea halusi kuulla käyttäjien mielipiteitä ennen toteutustyön aloittamista. Tarkoitus on varmistua siitä, että sähköisen asioinnin ratkaisu on toimiva ja hyödyllinen paitsi Fimealle itselleen myös sen käyttäjille.

Tilaisuudessa esiteltiin sähköisen asioinnin palvelut, jotka liittyvät lupa- ja ilmoitusasioiden käsittelyyn. Lääkkeiden myyntilupaprosessit eivät olleet mukana, sillä ne hoidetaan yhteiseurooppalaisten järjestelmien avulla. Samalla vieraat pääsivät tutustumaan alustavaan aihioon tulevasta asiointiportaalista.

Esitykset poikivat vilkasta keskustelua ja paljon hyviä kehitysajatuksia Fimealle. Osallistujat pitivät tilaisuutta hyödyllisenä ja ilmaisivat halukkuutensa olla mukana sähköisen asioinnin rakentamisessa jatkossakin.

Sähköisen asioinnin palveluiden määrittelyt saadaan päätökseen tilaisuudessa saadun palautteen perusteella. Määritysten valmistumisen jälkeen aloitetaan käytännön toteutus. Ensimmäiset osuudet saadaan pilotointikäyttöön alkuvuoden aikana.

Tilaisuuden materiaalit

Säihke II- sähköisen asioinnin esittely- ja keskustelutilaisuus

Säihkeen keskeiset ominaisuudet

Sähköisen asioinnin demo

Lisätietoja

Juha-Pekka Nenonen, tietohallintojohtaja, p. 02952 23640

Petri Pääkkönen, kehityspäällikkö, p. 02952 23637

Jaa tämä sivu