Uutiset-näyttösivun murupolku
Fimean talous- ja henkilöstöhallinnon prosessit ja tietojärjestelmät uudistuvat 1.10.2015
Fimean talous- ja henkilöstöhallinnon prosessit ja tietojärjestelmät uudistuvat 1.10.2015. Fimea siirtyy käyttämään Suomen valtiohallinnon yhteistä talous- ja henkilöstöhallintoratkaisua. Fimean asiakkaille lähetetään kysely, jonka tarkoituksena on päivittää asiakkaiden yhteystiedot.
Muutoksen myötä Fimean sisäiset käsittelyprosessit kytkeytyvät valtiohallinnon yhteiseen tietojärjestelmäratkaisuun ja Palkeisiin. Prosessien muutoksella resurssit halutaan ohjata varsinaiseen ydintoimintaan.
Lääkevalmisteiden myyntilupia koskevat ennakkomaksut poistuvat 1.10.2015 alkaen
Fimean laskutusprosessin muutoksen myötä lääkevalmisteiden myyntilupahakemusten ja muutoshakemusten yhteydessä ei enää vaadita ennakkomaksua, vaan Fimea laskuttaa asiakkaitaan vastaanottamiensa hakemusten perusteella.
Lokakuun 1. päivän jälkeen Fimea ei vastaanota hakemusten ennakkomaksuja. Sen sijaan kaikista hakemuksista ja käsittelyistä lähetetään asiakkaalle lasku ja ennakkoon vastaanotetut maksut palautetaan asiakkaille.
Myyntilupien vuosimaksuista lähetetään laskut jatkossakin asiakkaille vuosittain, noin kaksi kuukautta ennen myyntiluvan myöntämispäivämäärää. Eräpäivä saattaa muuttua aiempaan verrattuna.
Valtionhallinnon yhteiset maksuehdot käyttöön
Samassa yhteydessä Fimea ottaa käyttöön valtionhallinnon yhteiset maksuehdot. Uutena maksuehtona on 21 pv netto.
Laskutus toteutetaan Palkeiden kautta. Muistutus- ja perintäprosessit hoidetaan valtiohallinnon yhteisten hallintoprosessien mukaan.
Asiakasrekisterin tiedot päivitetään – vastaa kyselyyn
Tiedot tulee ilmoittaa lomakkeen kautta 15.8.2015 mennessä.
Lue lisää:
Päivitetty 2.7.2015: päivämäärä korjattu.