Sisältöjulkaisija

null Fimea on päivittänyt saatavuushäiriöilmoittamisen ohjetta

Fimea on päivittänyt saatavuushäiriöilmoittamisen ohjetta

8.7.2021

Fimea on päivittänyt saatavuushäiriöilmoittamisen ohjetta sekä saatavuushäiriöilmoituksen liitettä. Liitteeseen on lisätty kenttä ostotilausnumeroa varten. Päivitys on tehty sekä Excel- että PDF-lomakkeeseen. Samalla on päivitetty Usein kysyttyjä kysymyksiä liittyen saatavuushäiriöilmoittamiseen ja laskutukseen.

Huomioita liittyen saatavuushäiriöilmoituksiin sekä liitteisiin

Ilmoitukset, jotka saapuvat Fimeaan arkipäivänä ennen kello 16.00, kirjataan kyseisenä päivänä. Kello 16.00 jälkeen saapuvat ilmoitukset kirjataan seuraavana arkipäivänä. Ilmoitus laskutetaan sen päivän perusteella, jolloin ilmoitus kirjataan Fimeassa saapuneeksi.

Ilmoitustiedot pyydetään tarkistamaan ennen ilmoituksen lähettämistä. Ilmoitukset käsitellään koneellisesti, joten virheelliset ilmoitustiedot estävät ilmoituksen päivittymistä Fimean sivuille. Fimea on viime aikoina havainnut erityisen paljon virheellisiä tai puutteellisia ilmoitus- ja liitetietoja. Erityisesti virheitä on havaittu ilmoituspäivämäärissä sekä vnr-numeroissa. Ilmoituspäivämäärä tulee sekä uusissa, että päivitysilmoituksissa vastata sitä päivämäärää, jolloin ilmoitus toimitetaan Fimeaan. Päivämäärä tai vnr -kentissä ei saa olla ylimääräistä tekstiä tai välilyöntiä ennen pyydettyä tietoa. Lisäksi Fimea pyytää kiinnittämään huomioita, että kaikki pyydetyt laskutukseen liittyvät tiedot toimitetaan kerralla.

Tutustu päivitettyyn ohjeeseen sekä Usein kysyttyihin kysymyksiin:

Saatavuushäiriöilmoittamisen ohje

Usein kysytyt kysymykset: Saatavuushäiriöilmoittaminen

Lomakkeet:

Saatavuushäiriöilmoitus ja liite (excel)

Saatavuushäiriöilmoituksen liite (pdf)

Lisätietoja antaa

  • Päivi Luhtanen, ylitarkastaja, puh. 0295 223 263
  • Sähköposti muotoa etunimi.sukunimi@fimea.fi