Toimintakertomus vuodelta 2009 on valmistunut

17.3.2010

Toimintakertomus vuodelta 2009 on valmistunut

Fimean toimintakertomus vuodelta 2009 on valmistunut. Kertomus kattaa koko toimintavuoden 2009 siten, että Fimealla on viitattu tunnuslukuihin sekä ennen että jälkeen uuden keskuksen perustamisen 1.11.2009. Perustamisen myötä yhtenä tilivirastona toimineet Lääkelaitos ja Lääkehoidon kehittämiskeskus ROHTO lakkautettiin.

Fimean perustaminen oli osa laajempaa sosiaali- ja terveysministeriön organisoimaa suomalaisen lääkehuollon hallinnon uudistusta, johon liittyi päätös toimintojen alueellistamisesta. Päätavoitteena on ollut perustehtävien mahdollisimman häiriötön hoito. Lisäksi alueellistamiseen ja Fimean perustamiseen liittyneet sekä lainsäädännölliset että toiminnalliset tehtävät ovat työllistäneet henkilöstöä koko toimintavuoden ajan.

- Suuren vaihtuvuuden ja sen vaikutukset henkilöstön jaksamiselle huomioiden virasto selviytyi työhönsä sitoutuneen henkilöstön ansiosta vuodelle 2009 asetetuista tavoitteista kohtuullisesti.

Kiitän sidosryhmiä hyvästä yhteistyöstä Fimean perustamiseen liittyvissä asioissa ja toivon sen jatkuvan tiiviinä ja rakentavana. Henkilöstölle kiitos jaksamisesta muutostilanteessa ja työpanoksesta Fimean asiakkaiden hyväksi, toteaa ylijohtaja Sinikka Rajaniemi.

Toimintakertomus 2009 (pdf)

Tulosohjausasiakirjat